Home staging [čti houm stejdžing] je příprava nemovitosti na prodej nebo pronájem a její profesionální prezentace na realitním trhu. Na rozdíl od interiérového designu, který je zaměřen na vlastní domov nebo firemní prostory, Home staging se zaměřuje na nemovitosti určené k prodeji nebo pronájmu. Cílem je zvýšení atraktivity nemovitosti pro co nejširší okruh potenciálních zájemců a to především sladěním barevných schémat, uspořádáním nábytku a barevně sladěných doplňků, nastavení osvětlení a odstranění všech negativních elementů, které by potenciálnímu zájemci ztěžovaly představu, že by právě tady mohl bydlet. Nejedná se o úklid nemovitosti, ale o komplexní návrh a dotvoření interiéru do vizuálně přijatelné podoby, včetně jeho úklidu.
Komu je určen
Home stagingu využívají realitní kanceláře, developerské firmy, ale i soukromí vlastníci nemovitostí. Je také vhodný po komerční sektor, jako kanceláře, hotely, obchody a restaurace.
Místa uplatnění
Největší uplatnění nachází Home staging u obývaných nemovitostí určených k prodeji nebo pronájmu. Další možností jsou prázdné byty nebo domy a to novostavby či starší nemovitosti. Prokázalo se, že zařízené byty se prodávají rychleji, než byty prázdné. Proto tuto službu v hojné míře využívají developerské společnosti pro své vzorové byty. Staging komerčních prostorů, jako jsou kanceláře, firemní prostory, úřady, restaurace, kavárny, kosmetické a kadeřnické salony, může oživit a zatraktivnit prostředí.
Historie
Home staging vznikl jako samostatný obor v USA koncem 70. let 20. století. Postupně se rozšířil a stal velmi populární po USA a v zemích západní Evropy.